Chemicals

Hej :D
Sandra här.
-
Jag blev sugen på att köpa nytt smink förut, så jag kollade lite på Shock's och Kawaii design's hemsida.
Jag hittade en jättefin turkos mascara från Stargazer.
Den kostar ca 50 :- så jag undrade varför den var så billig. (alla vet ju att billigt = kass kvalité, hahaha)
Jag googlade på den och så stod det på ett ställe att Stargazers mascara innehåller Paraben.
Paraben är ett väldigt vanligt konserveringsmedel som finns i smink, krämer, tandkräm, mat, hårfärg osv.
Jag läste mer om det och det stod att Paraben gör nånting mot hormonerna, så att man kan få bröstcancer.
-
Jag blev lite orolig så jag sprang och kollade innehållsförteckningen på mina saker i bakdrummet.
Både nivea-krämen och borttagningskrämen (Apotekets) som jag använder innehåller Paraben.
-
Ända sen vi pratade om kemikalier på Arbetsmiljön i skolan så har jag börjat tänka mera på det.
Mest för att jag inte vill ha kemikalier i ögonen, eftersom jag har värsta feta fobin för att få saker i ögonen och bli blind.
-
Hur mycket tänker ni på kemikalier? Är ni oroliga för följderna av erat sminkanvändade och hårfärgande osv. idag?
Jag tänker inte så jättemycket på det, men mer än förr iallafall.
Det finns ju kemikalier och sånt i princip allt.
Det går ju inte att komma ifrån det liksom.
Jag är rädd att bli sjuk när jag är vuxen, som följd av de kemikalierna jag använder idag.
-
Ang. min ögonfobi, så har det gjort att jag inte vågar använda vissa saker.
Jag färgar inte håret längre, jag använder inte smink med alkohol och andra konstiga saker i (om jag märker att det är alkohol i dvs.).
Jag använder inte aceton och jag kollar ofta vad det är i krämer, tvålar, schampo osv.
Det gör kanske att jag inte utsätts för lika mycket konstiga kemikalier iallafall, men jag tror inte det gör så stor skillnad.
-
-
Det här blev värsta kärringuppsatsen, haha.
Men skitsamma. Kände att det var på tiden att jag skrev nåt vettigt.
-
Jag kör en dagens också.
Låt: Har inte lyssnat på musik typ :s
Kläder: Vit cubus-t-shirt med rosa och blått tryck, gråa jeans, svarta hängslen, grönlilavita Thai-strumpor, underkläder och inget smink.
Bästa: Se på film, äta godis, god mat osv.
Sämsta: Ont i halsen och har inte gjort nåt vettigt alls ><
:D:D
-
KOMMENTERA.

Kommentarer
Postat av: emelie

Haha, jag har också sån fobi. Typ -.- fast jag tänker inte på på vad jag har för smink osv, men jag får panik så fort nånting som inte borde vara nära mina ögon, hamnar nära mina ögon x)



Och sedan så tror jag inte att det spelar någon större roll om man använder grejer med mer eller mindre kemikalier i, det är nog ungefär lika mycket skit i allt ändå x) fast man vet ju aldrig... Och man får ju cancer av all, fan bara av att andas nästan. Så det är nog ganska lugnt :)



Och fan vad... Jagvetintevad jag låter hela tiden xD

2009-11-08 @ 23:30:34
URL: http://silencelikeawhisper.blogg.se/
Postat av: Milla

Sv; (till Jejje)

Woho, tack så mycket :D är ganska nöjd själv faktiskt, haha :) <3

2009-11-09 @ 06:32:11
URL: http://millaismyname.blogg.se/
Postat av: Milla

Sv; (Till Jejje)

Tack... <3

2009-11-09 @ 06:32:44
URL: http://millaismyname.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0